Slovakiaring - 07.06.2011
|
Za tropického vedra začal v pátek na Slovakia Ringu druhý podnik Eastern Europe Cupu. Jedenáct pohárových
octavií společně s vozy clio absolvovalo na bezmála šestikilometrové trati první den nejprve volný trénink
a odpoledne pak kvalifikaci, ve které byl tentokrát nejrychlejší Tomáš Pekař. Loni šestý jezdec poháru
bude stát v první řadě společně s nejlepším cliem Poláka Jana Kisela.
|
Na sluncem rozpáleném asfaltu začal volný trénink krátce po obědě. Absolutně nejlepší čas z celého sedmadvacetičlenného
pole zajel Petr Fulín, který kraloval už první pohárové bitvě na Hockenheimu. Plzeňský jezdec si na Slovakia
Ringu připsal čas 2:26,941. V jedné sekundě s ním se držela tři clia, ale žádné se nedostalo pod hranici
2:27. Z octavií nečekaně zajel druhý nejlepší čas Chorvat Tiki ivoševič. Loni čtvrtý jezdec poháru se
na závodní okruhy vrátil po delší přestávce, naposledy jel loňskou Podzimní cenu Brna. Za ním skončili
v EEC třetí Slovák Patrik Nemec, čtvrtý Tomáš Pekař, pátý Tadeáš Šimeček a šestý Václav Brejla, který
ale měl problémy s motorem. Všichni se vešli v celkové klasifikaci do první dvacítky.
Starosti favoritů
Odpolední kvalifikace nabídla pod žhnoucím sluníčkem, kdy pneumatiky dostávaly zabrat, dramatickou bitvu
s časem. Jelo se na hraně, a tak nechyběly ani výlety do kačírku. Největší favorité poháru Petr Fulín
s Václavem Brejlou měli ovšem problémy s technikou a využil toho Tomáš Pekař. Už loni v Mostě dokázal,
že je rychlým jezdcem a získal s octavií první pole position. V pátek si to na slovenské trati zopakoval.
Jeho čas 2:27,561 byl druhý absolutně nejrychlejší a vynesl Tomáše do první řady na startu úvodního sobotního
závodu. Přitom Tomáš až tento týden získal od Ivana Trejbala nový motor a mohl se vydat na Slovensko.
Druhý mezi octaviemi skončil Petr Fulín, kterého pozlobila benzínová pumpa, a tak čas z volného tréninku
nezopakoval. „To se prostě v motoristickém sportu stane. Do soboty ještě musíme doladit i geometrii, ale
jinak se na další pohárový souboj moc těším“, řekl Petr Fulín, který bude stát ve druhé řadě společně
s cliem Slováka Miroslava Horňáka. Do první desítky se ještě probojovali Václav Brejla a Patrik Nemec.
Václav, který obhajuje loňské pohárové prvenství, měl opět starosti s motorem a objel pouze tři kola.
Přesto o dvě sekundy proti volnému tréninku zrychlil a připsal si celkově šestý čas, třetí mezi octaviemi.
Nemec byl čtvrtý a absolutně devátý čas ho zařadil do páté startovní řady. Ve druhé desítce zůstali Kárný,
Trejbal, Šimeček a ivoševič. Devátý čas v EEC zajel Němec Milde a pořadí uzavírali desátá Laura Hájková
a jedenáctý Václav Novák. Laura se vrátila za volant pohárové octavie po třech letech a jako studentka
vysoké školy ekonomické ani od té doby nikde nejezdila. „Vrátila jsem se trochu z nostalgie a také trochu
pro adrenalinový zážitek. Věděla jsem, že to bude těžké, ale proč si to ještě jednou nezkusit. Na mém
čase je znát, že mi chybí jistota a mám z auta respekt. Přesto si to užiji“, řekl Laura, která se s pohárem
octavií rozloučila v roce 2008 patnáctým místem.
Výsledky: EEC – Slovakia Ring (pátek)
Volný trénink:
Petr Fulín |
2:26,941
|
Tiki ivoševič
|
2:28,993
|
Patrik Nemec
|
2:29,724 |
Tomáš Pekař
|
2:29,763
|
Tadeáš Šimeček
|
2:29,935
|
Ivan Trejbal
|
2:30,369
|
Václav Brejla |
2:30,444 |
Laura Hájková |
2:31,264 |
Miloslav Kárný
|
2:31,524
|
Václav Novák
|
2:33,845 |
Daniel Milde
|
nestartoval |
|
Kvalifikace:
Pekař
|
2:27,299 |
Fulín |
2:27,607
|
Brejla |
2:28,166 |
Nemec |
2:28,630 |
Kárný |
2:29,013
|
Trejbal
|
2:29,432 |
Šimeček |
2:29,541 |
Ivoševič |
2:30,309 |
Milde
|
2:30,376 |
Hájková
|
2:31,213
|
Novák
|
2:33,837 |
|
Zdroj: Goodwill Media / Karel Malina
Foto: Goodwill Media / Petr Frýba