Slovakiaring - 07.06.2011

Za tropického vedra začal v pátek na Slovakia Ringu druhý podnik Eastern Europe Cupu. Jedenáct pohárových octavií společně s vozy clio absolvovalo na bezmála šestikilometrové trati první den nejprve volný trénink a odpoledne pak kvalifikaci, ve které byl tentokrát nejrychlejší Tomáš Pekař. Loni šestý jezdec poháru bude stát v první řadě společně s nejlepším cliem Poláka Jana Kisela.


Na sluncem rozpáleném asfaltu začal volný trénink krátce po obědě. Absolutně nejlepší čas z celého sedmadvacetičlenného pole zajel Petr Fulín, který kraloval už první pohárové bitvě na Hockenheimu. Plzeňský jezdec si na Slovakia Ringu připsal čas 2:26,941. V jedné sekundě s ním se držela tři clia, ale žádné se nedostalo pod hranici 2:27. Z octavií nečekaně zajel druhý nejlepší čas Chorvat Tiki ivoševič. Loni čtvrtý jezdec poháru se na závodní okruhy vrátil po delší přestávce, naposledy jel loňskou Podzimní cenu Brna. Za ním skončili v EEC třetí Slovák Patrik Nemec, čtvrtý Tomáš Pekař, pátý Tadeáš Šimeček a šestý Václav Brejla, který ale měl problémy s motorem. Všichni se vešli v celkové klasifikaci do první dvacítky.

Starosti favoritů

Odpolední kvalifikace nabídla pod žhnoucím sluníčkem, kdy pneumatiky dostávaly zabrat, dramatickou bitvu s časem. Jelo se na hraně, a tak nechyběly ani výlety do kačírku. Největší favorité poháru Petr Fulín s Václavem Brejlou měli ovšem problémy s technikou a využil toho Tomáš Pekař. Už loni v Mostě dokázal, že je rychlým jezdcem a získal s octavií první pole position. V pátek si to na slovenské trati zopakoval. Jeho čas 2:27,561 byl druhý absolutně nejrychlejší a vynesl Tomáše do první řady na startu úvodního sobotního závodu. Přitom Tomáš až tento týden získal od Ivana Trejbala nový motor a mohl se vydat na Slovensko. Druhý mezi octaviemi skončil Petr Fulín, kterého pozlobila benzínová pumpa, a tak čas z volného tréninku nezopakoval. „To se prostě v motoristickém sportu stane. Do soboty ještě musíme doladit i geometrii, ale jinak se na další pohárový souboj moc těším“, řekl Petr Fulín, který bude stát ve druhé řadě společně s cliem Slováka Miroslava Horňáka. Do první desítky se ještě probojovali Václav Brejla a Patrik Nemec. Václav, který obhajuje loňské pohárové prvenství, měl opět starosti s motorem a objel pouze tři kola. Přesto o dvě sekundy proti volnému tréninku zrychlil a připsal si celkově šestý čas, třetí mezi octaviemi. Nemec byl čtvrtý a absolutně devátý čas ho zařadil do páté startovní řady. Ve druhé desítce zůstali Kárný, Trejbal, Šimeček a ivoševič. Devátý čas v EEC zajel Němec Milde a pořadí uzavírali desátá Laura Hájková a jedenáctý Václav Novák. Laura se vrátila za volant pohárové octavie po třech letech a jako studentka vysoké školy ekonomické ani od té doby nikde nejezdila. „Vrátila jsem se trochu z nostalgie a také trochu pro adrenalinový zážitek. Věděla jsem, že to bude těžké, ale proč si to ještě jednou nezkusit. Na mém čase je znát, že mi chybí jistota a mám z auta respekt. Přesto si to užiji“, řekl Laura, která se s pohárem octavií rozloučila v roce 2008 patnáctým místem.

Výsledky: EEC – Slovakia Ring (pátek)

Volný trénink:

Petr Fulín 2:26,941
Tiki ivoševič 2:28,993
Patrik Nemec 2:29,724
Tomáš Pekař 2:29,763
Tadeáš Šimeček 2:29,935
Ivan Trejbal 2:30,369
Václav Brejla 2:30,444
Laura Hájková 2:31,264
Miloslav Kárný 2:31,524
Václav Novák 2:33,845
Daniel Milde nestartoval

Kvalifikace:

Pekař 2:27,299
Fulín 2:27,607
Brejla 2:28,166
Nemec 2:28,630
Kárný 2:29,013
Trejbal 2:29,432
Šimeček 2:29,541
Ivoševič 2:30,309
Milde 2:30,376
Hájková 2:31,213
Novák 2:33,837

Highslide JS

Highslide JS

Highslide JS

Highslide JS

Highslide JS

Highslide JS

Highslide JS

Highslide JS

Highslide JS

Highslide JS

Highslide JS

Highslide JS

Highslide JS

Highslide JS

Highslide JS

Highslide JS

Highslide JS

Highslide JS

Highslide JS

Highslide JS

Highslide JS


Zdroj: Goodwill Media / Karel Malina
Foto: Goodwill Media / Petr Frýba
Historie naší firmy

        JP Autosport působí na trhu náhradních dílů a servisní techniky pro automobily od roku 1993. Od té doby jsme společně s našimi partnery dosáhli mnoha vytyčených cílů. Naší prioritou byly vždy autodíly pro osobní automobily.V roce 2011 jsme se však rozhodli zvětšit podíl na trhu o náhradní díly pro nákladní automobily LKW. 

Josef Pekař

Důležité odkazy

infolinka
315 626 639

608 878 590