Nurburgring - 12.6.2011
 |
Třetí podnik seriálu Eastern Europe Cup pohárových octavií vyvrcholil v sobotu na Nürburgringu druhým
závodem. Čtvrté letošní prvenství si připsal Petr Fulín, který tak dál zůstává s výrazným náskokem v čele
celkové klasifikace. Druhý dojel Tomáš Pekař a upevnil si stříbrnou pohárovou pozici.
|
Třetí příčka patřila slovenskému pilotovi Patriku Nemcovi a čtvrtý byl Václav Brejla. Oba si tak prohodili
pořadí z pátečního závodu, a tak se dál zatím dělí o bronzový stupínek. Druhá polovina seriálu EEC začne
v červenci na Oscherslebenu.
Na sobotním startu v chladném větru ale pod modrou oblohou se na Nürburgringu smrskl počet octavií jen
na šest, protože mimo hru po pátečních technických problémech zůstaly vozy Daniela Mildeho a Ivana Trejbala.
Nicméně postavení na roštu ve společném třiadvacetičlenném poli s jezdci Bohemia Clio Cupu slibovalo i
tak slušné drama. Los určil, že prvních osm jezdců z úvodního závodu si vymění pořadí, a tak Tomáš Pekař
stál ve druhé řadě. První desítku uzavíral Petr Fulín, o dvě řady dál byl Václav Brejla, a o další místa
zpět zůstali Patrik Nemec, Tadeáš Šimeček a Václav Novák.
Bleskový start Petra Fulína
Tomáši Pekařovi i Petru Fulínovi se dramatický start vydařil. Tomáš ale musel v Mercedes aréně využít
i bezpečnostní asfaltovou zónu, aby se vyhnul kolizi. Naopak smůlu měl v této chvíli s cliem jedoucí Vukovič,
který na Slovakiaringu tolik potrápil bezohlednou jízdou nejprve Nemce a pak Šimečka. Po ráně vycouval
s pole jezdců k bariéře a závod pro něho skončil. Pekař si ale udržel čtvrtou pozici za trojicí renaultů
clio, které vedl Švýcar Wüst, jen v prvním kole. Pak šel přes něho dravý Fulín, který se neuvěřitelným
způsobem prodral přes soupeře a jeho další útok přibrzdily jen žluté vlajky, které signalizovaly nehodu
Vukoviče. Chvíli to trvalo, a tak zatímco Wüst v čele získával sekundy, Petr musel trpět na čtvrté pozici.
Ve chvíli, kdy dostal šanci opět zrychlit, posunul se v sedmém kole na druhé místo, ale to už měl Švýcar
slušný náskok, který plzeňský jezdec jen stahoval. Cílem projel druhý se ztrátou 2,6 s. „Mohl to být mnohem
napínavější boj s Wüstem, ale bohužel ředitel závodu nějak pozapomněl stáhnout žluté vlajky, a tak švýcarský
jezdec získal v čele náskok, který už jsem stačil jen snížit. Jinak ale hezký závod. Hlavně start byl
perfektní. Těší mne i páteční pole position a nejrychlejší zajetá kola v obou závodech. Udržel jsem si
vedení v poháru, ale druhá polovina EEC bude ještě zajímavá“, řekl Petr Fulín.
Spokojený Tomáš Pekař
Tomáš Pekař znovu potvrdil, že umí odhadnout své síly a bojovat takticky. Nešel ve druhé polovině do zbytečných
soubojů s cliy, které byly přece jen v zatáčkách rychlejší. Cílem projel sedmý a v EEC bral body za druhé
místo. „S výsledkem jsem spokojen. Auto nemělo optimální nastavení, špatně zatáčelo, ale to jsme věděli
už před startem. Na Nürburgringu jsme jeli poprvé a bez testů něco měnit na poslední chvíli by bylo zbytečným
riskem. Jediné, co mě dnes překvapilo, jak rychlý byl po startu Petr Fulín, myslel jsem si, že bude za
mnou mnohem déle. Start se mu neskutečně povedl. Teď máme před sebou trochu čas připravit auto, které
jsme už koupili od Ivana Vršínského, na další podnik a budu se těšit na další napínavý boj“, řekl Tomáš
Pekař.
Souboj Brejla – Nemec, stále nerozhodně
Třetí místo vybojoval Patrik Nemec. Na Nürburgringu s vypůjčenou octavií od Vekra racing teamu překvapil
a určitě nejen sebe. Znovu zajel velice vyrovnaně, bez jediné chybičky se držel neustále ve druhé desítce
a cílem projel třetí z octavií, celkově na šestnácté pozici. „Auto jelo dobře, ale přece jen nebylo naladěno
na sto procent. Výsledek je tedy nad očekávání, zvlášť, když jsem měl úsporný režim i pokud jde o pneumatiky.
Nyní mě čeká práce doma. Snad dám svoji octavii dopořádku a na Oscherslebenu nebudu chybět“, doplnil Patrik
Nemec. V úvodu to vypadalo na velký souboj s Václavem Brejlou o celkově třetí místo v pohárové klasifikaci.
Jenže ani tentokrát octavie nejela podle představ loňského vítěze poháru. „Mechanici přitom na voze vyměnili
pomalu vše, co měli k dispozici, ale po prvních kolech motor opět zvadnul. Jezdil jsem tak o dvě sekundy
pomaluji, než bych měl. Bylo to jen trápení. Smůla, příjemné počasí, a tak jsem věřil, že si závody na
tak slavné a krásné trati užiji víc“, řekl Václav Brejla, který přesto dojel čtvrtý, když v polovině odstoupil
ze závodu mladý Tadeáš Šimeček. Dravý jezdec sice v v prvních kolech měl našlápnuto k útoku na Nemce,
ale ve chvíli, kdy už to vypadalo dobře, praskla hadice chlazení. „Teplota motoru vylétla, a protože to
je asi výkonově nejlepší pohárový motor, tak jsem okamžitě zastavil, abych ho nezničil. Škoda, dnes bych
určitě na třetí místo mohl myslet. V první polovině seriálu se mi smůla hodně lepila na paty, tak snad
v té druhé už to bude lepší“, řekl Tadeáš Šimeček. Páté místo tak obsadil Václav Novák, ale ani on nebyl
s autem spokojený. „Po třech kolech šel výkon motoru opět dolu. Přitom jsme vyměnili elektroniku, ale
motor začal vynechávat, a tak stejně jako v pátek jsem to v podstatě jen dokroužil. Na tak slavné trati
jsem to ale vzdát nemohl“, dodal Václav Novák.
Výsledky – EEC (Nürburgring) 2.závod:
-
1. Petr Fulín (Vekra racing)
-
2. Tomáš Pekař (Geus okna)
-
3. Patrik Nemec (Automedia)
-
4. Václav Brejla (Auto Brejla)
-
5. Václav Novák (Auto Brejla)
Pořadí v EEC po třech podnicích:
1. Petr Fulín
|
116
|
2. Tomáš Pekař |
72 |
3.-4. Václav Brejla
|
56
|
Patrik Nemec
|
56
|
5. Daniel Milde |
30
|
6. Václav Novák
|
27
|
7. Ivan Trejbal
|
22 |
8.-9. Tadeáš Šimeček
|
18 |
Miloslav Kárný
|
18
|
10. Laura Hájková
|
12
|
Zdroj: Goodwill Media / Karel Malina
Foto: Goodwill Media / Petr Frýba