Most - 7.8.2011
|
Po prvním závodě předposledního pátého podniku Eastern Europe Cupu pohárových octavií na mosteckém okruhu
se ujal vedení celkové klasifikace Tomáš Pekař.
Osmadvacetiletý pilot z Mělníka si na severu Čech připsal v neděli dopoledne páté vítězství, a tak předstihl
dosavadní jedničku EEC Petra Fulína, který nejprve dopoledne absolvoval na Nürburgringu prestižní evropský
pohár Seat Leon Supercopa a stihl tak až druhou jízdu v neděli v podvečer. Třetí místo si udržel Václav
Brejla.
|
Václav Brejla riskoval moc
Zatímco sobotní kvalifikace EEC se odjela na suchu, nedělní dopoledne přineslo souboj na vodě. První kapky
sice padaly na dráhu ještě před startem úvodního mosteckého závodu, ale Václav Brejla se přesto rozhodl
zariskovat a obul slicky. Jenže vody postupně přibývalo a šance na přední umístění vzaly za své. Václav
skončil až osmnáctý a bral tři body do hodnocení EEC. Jinak ale octavie na mokru v Mostě nezklamaly a
ve společném poli s renaulty clio vybojovaly v absolutní klasifikaci prvá tři místa. Tomáš Pekař, který
po vítězství v kvalifikaci startoval z pole position, byl jasným favoritem závodem, ale nakonec to neměl
vůbec snadné. S Němcem Ahrensem s cliem, který ulil start, si Tomáš sice rychle poradil, ale nejnebezpečnějším
soupeřem se ukázal Patrik Nemec s další pohárovou octavií. Zkušenému slovenskému pilotovi sice chvíli
trvalo, než se prodral polem soupeřů, ale pak se pověsil Tomášovi na paty a byl z toho dramatický souboj.
„Po startu to vypadalo dobře, ale pak se mi do auta dostala voda, skla se zapotila a já prakticky do levých
zatáček vůbec neviděl. Navíc pršelo čím dál víc a auto strašně klouzalo. Voda mi sice nevadí, ale tady
jsem dvakrát vyjel mimo trať a v jeden okamžik šel Patrik přede mne, ale měl pomalejší výjezd ze zatáčky,
a tak jsem ho znovu předjel. Jet ještě jedno kolo, nevím, jestli bych vedení udržel“, řekl Tomáš Pekař,
který porazil Patrika Nemce o pouhou půl sekundu. „Byl to hezký závod. Užíval jsem si to. Vodu mám celkem
rád a auto fungovalo výborně. A když Tomáš začal dělat chyby, srovnal jsem s ním krok. Bylo to super“,
pochvaloval si v cíli Patrik. Třetí dojel Radek Bareš, který měl ztrátu třiadvaceti sekund, ale i on potvrdil,
že patří k nejzkušenějším jezdcům v pohárových octaviích. A tentokrát auto nemělo chybu, takže si připsal
první letošní pohárové body.
Vydařený návrat Dana Skalického
Dan Skalický měl v Mostě náročný program. Vedle octavií, kde se letos představil poprvé, bojoval i o domácí
mistrovské body s bavorákem. Na vodě mu přechod na přední náhon nedělal žádné problémy. Naopak jel velice
čistě a dojel devátý, čtvrtý v EEC. „První tři kola to byl moc hezký závod, dobře se mi předjíždělo. S
přibývající vodou už to byla tvrdá bitva, ale jsem spokojený s výsledkem“, řekl Dan. Pátý skončil Ivan
Trejbal, který si dal minule také pauzu, protože nebyl spokojený s motorem. „Těšil jsem se do Mostu, ale
s motorem máme dál problémy. Výkon chybí. Byl jsem tak o dvě sekundy pomalejší než normálně. Škoda, že
bylo tolik vody.“ Šestý skončil Václav Novák a sedmý Václav Brejla. Bohužel další smůlu měl šestnáctiletý
Tadeáš Šimeček. S novým motorem od Josefa Michla chtěl přerušit nešťastnou sérii, kdy už čtyři jízdy nedojel
do cíle, ale ani popáté to nevyšlo. Voda zřejmě způsobila zkrat v elektrice a Tadeáš odjel pouze jedno
kolo.
Zdroj: Goodwill Media / Karel Malina
Foto: Goodwill Media / Petr Frýba