Oschersleben - 19.7.2011

Druhý závod Eastern Europe Cupu na Oscherslebenu přinesl Tomáši Pekařovi první víkendový pohárový double. Úspěch byl ale o to cennější, že odpolední souboj vyhrál stylem start-cíl a nechal za sebou kompletní startovní pole octavií a renaultů clio. Druhý v EEC skončil Petr Fulín, který si udržel celkové vedení, a třetí byl Václav Brejla.


Mraky nad Oscherslebenem odpoledne zhoustly a potemněly, ale i druhý pohárový souboj EEC se nakonec odjel na suchu. Tomáš Pekař dokonale využil pole position a strkanice soupeřů za sebou a rychle získal v čele závodu desetisekundový náskok. V polovině půlhodinové bitvy trochu pošetřil vůz, ale v závěru už musel zase uhánět naplno, protože Clio Von Niesewanda se nebezpečně přiblížilo. „Musel jsem bojovat v závěru naplno, ale zvládl jsem to. Byl to hodně povedený závod. Před startem jsem měl ty nejvyšší ambice a říkal si, že bych na své oblíbené trati mohl vyhrát. Povedlo se to hned dvakrát. K úplné spokojenosti mi chybí jen prvenství v sobotní kvalifikaci, kdy jsem skončil v EEC druhý za Petrem Fulínem. Jinak si myslím, že se nám konečně odpoledne povedlo nastavení vozu. S octavií zatím dost laborujeme stylem pokus-omyl. Tady to vyšlo, když jsme zpevnili tlumiče a tlak v zadních pneumatikách jsme zvýšili na 2,5 AT. V prvním kole to sice hodně klouzalo, ale když se pneumatiky zahřály, bylo to výborné“, řekl Tomáš Pekař.

Petr Fulín po odstoupení v prvním měření sil, startoval ve druhém až z poslední řady. Předvedl ale skvělé představení. Stačilo několik kol a byl pátý. „Cesta dál už by znamenala ostrý boj s vozy clio a Tomáš Pekař měl přitom velký náskok. Proto jsem dál neútočil. Navíc mi asi ve třetím kole odešlo servo a po závodě jsem prakticky nemohl vzít do ruky ani hrnek. Držel jsem ho oběma rukama“, řekl Petr Fulín. Plzeňský jezdec tak dál vede EEC, ale srpnový závod v Mostě vynechá, protože startuje na prestižním evropském poháru Seat Leon Supercopa. Zářijové finále při Podzimní ceně Brna tak bude zřejmě ještě hodně dramatické. Na třetím místě dojel Václav Brejla, který stačil vyměnit před závodem motor, se kterým jel předtím Tadeáš Šimeček. „Chtěl jsem zrychlit, ale moc se to nepovedlo. Za Petrem Fulínem jsem se neudržel a v závěru vypadl i z první desítky absolutně. Motor před Mostem půjde na brzdu a uvidíme. Snad budu na známé domácí trati úspěšnější“, doplnil Václav Brejla. Za ním dojel čtvrtý Karel Čermák, který nezopakoval stupně vítězů, přesto byl jeho výkon příjemným překvapením. „Jsem spokojený. Přitom v sobotu jsem se proklínal. I tentokrát to byl ale boj, žádná poklidná jízda. A jestli se ještě někdy svezu s octavií, to v tuto chvíli neřeknu. Ale stálo to za to“, řekl Karel Čermák. Radek Bareš s Tadeášem Šimečkem se naopak smůly nezbavili. Radek odstoupil ze závodu krátce po startu, když dostal několik ran a ta poslední mu vyvrátila zadní kolo. „Ujel jsem snad šest set metrů. Ve chvíli, kdy jsem se těšil na zajímavý souboj s Václavem Brejlou, dostal jsem ránu a závod pro mne skončil“, řekl Radek Bareš. Tadeáš bojoval o pohárové body dvě třetiny závodu, ale pak přišel defekt předního kola. „Přitom jsem žádný kamínek netrefil. Když se nedaří, co se dá dělat. Snad to zlomím v Mostě“, poznamenal Tadeáš.

Výsledky - EEC – Oschersleben - 2.závod (17 kol):

1. Tomáš Pekař (Geus Okna Racing) 30:07,300
2. Petr Fulín (Vekra Racing I) -8,019
3. Václav Brejla (Auto Brejla) -33,524
4. Karel Čermák (Vekra Racing II) -46,231

Highslide JS

Highslide JS

Highslide JS

Highslide JS

Highslide JS

Highslide JS


Zdroj: Goodwill Media / Karel Malina
Foto: Goodwill Media / Petr Frýba

Historie naší firmy

        JP Autosport působí na trhu náhradních dílů a servisní techniky pro automobily od roku 1993. Od té doby jsme společně s našimi partnery dosáhli mnoha vytyčených cílů. Naší prioritou byly vždy autodíly pro osobní automobily.V roce 2011 jsme se však rozhodli zvětšit podíl na trhu o náhradní díly pro nákladní automobily LKW. 

Josef Pekař

Důležité odkazy

infolinka
315 626 639

608 878 590